Nyheter

Det händer mycket på BizLab och det skrivs om oss ibland. Läs om våra nyheter och uppdateringar av mjukvaran här nedan.

2024-10-09
Tidningen IT-Retail har skrivit en artikel om vårt sammarbete med Hemköp i Mall of Scandinavia, som använder FLOW för att mäta och analysera kundflöden. 
2024-09-27

AI-entreprenören tycker att detaljhandeln har dålig koll på sina kunder.

Läs den fulla artikeln i tidningen IT-Retail 

Bizlab Updates 

2024-08-21 Nu släpper vi den största uppdateringen av BizLab FLOW någonsin. 
Uppdateringar:
  • Grafisk uppdatering: Hela den planerade förändringen av  användargränssnittet är nu genomfört fullt ut. Nedan beskrivs några av de större designförändringar som användaren möter.  

  • Startsidan/Hem: Användaren får omedelbart vid inloggning tillgång till en översikt av hur många skärmar och sensorer som är I bruk med mjukvaran FLOW samt om någon  av dessa för tillfället är offline. I direkt anslutning till översikten finns nu en  trendmätardisplay som snabbt ger dig en summering av hur dina bokningar är planerade framåt för skapade segment och spellistor.

  • Räckvidd/Exponeringar: FLOWs information om räckvidd och exponeringar har fått ett helt nytt utseende för att ge användaren en bättre överblick av det data som är av intresse. 

  • AI: Vi har släppt en ny version som förbättrar deteketeringen inom vissa åldersgrupper. AI kommer kontinuerligt uppdateras under kommande uppdateringar. 

  • Uppdaterad version av Klient: Nu släpper vi den andra versionen av klientfunktionen som riktar sig till användare som säljer annonsplats på sina skärmar. När du nu skapar en ny klient (annonsör) kan du välja om du vill även skapa en media mapp 

Nya funktioner:

Vi är stolta över en hel rad ny och banbrytande funktionalitet som nu är tillgängliga. 

  • Ny funktion: Reaktionsmönster, Mood kallar vi en helt ny funktionalitet som skapats för att följa upp publikens reaktioner på skärmarnas budskap.  Kom ihåg att detta är den absolut första  versionen, funktionen kommer kontinuerligt förbättras över tid. 

  • Ny funktion: Fordonsdetektering,  En ny funktion för de kunder som har digitala skärmar utomhus och önskar mäta hur många fordon som passerat. Vi kan detektera bilar, skåpbilar, bussar och lastbilar. Framtida versioner kommer även detektera märken och färger. 

  • Ny funktion: Power Up/Down, Nu kan du som användare själv ställa in när du vill att dina skärmar ska stänga ner och starta upp igen.  Precis som tidigare är en förutsättning att det finns oavbruten strömförsörjning.

  • Ny funktion: Roller och rättigheter, Äntligen kan nu användare av FLOW behörighetsstyras så att det går att ställa in vem som ska ha tillgång till vilka funktioner i FLOW. Det är en förutsättning för kunder med många användare eller de som har extern hjälp med annonsförsäljning  

BizLab revolutionerar detaljhandeln med AI-baserad mätbarhet. Tidningen Butikstrender 13 augusti 2024

BizLab Updates

2024-08-08 Ny version av BizLab FLOW 
  • Fortsatta förbättringar av det grafiska utseendet i FLOW

Den andra stora uppdateringen av grafik och användarvänlighet är nu genomförd. Det är funktionerna BokningarMedia samt POI (Person of Interest) som har bytt utseende. Nu återstår endast en uppdatering i en kommande release för att hela den grafiska designen ska ha implementeras fullt ut med en förväntad effekt av förbättrad översikt och användarvänlighet. 

  • Nytt flöde för bokningar

För funktionen Bokningar har hela processflödet omarbetats från grunden. När en ny bokning ska göras leds nu användaren genom ett steg-för-steg-flöde där man fyller i de uppgifter och mediafiler som bokningen ska använda. Den tidigare menypunkten “översikt” har i den nya versionen ersätts med en tydligare kalender direkt i bokningsläget, vilket innebär möjlighet att se de bokningar som skapats utan att behöva öppna en ny flik.

  • Ny funktion för bokningar: Bokning av enskilda dagar, ej bara veckor

Nu är det möjligt att skapa bokningar på enskilda dagar. Det går naturligtvis fortfarande att boka veckovis som tidigare. Genom att boka enskilda dagar i kombination med användningen av målgrupper och Triggers har vi skapat ett kraftfullt verktyg för dynamiska bokningar dvs möjligheten att prognostisera vilka dagar som lämpar sig att annonsera för en viss målgrupp. 

  • Ny funktion för bokningar: Förenkling i Marketing automation 

Vi har I denna release starkt förenklat valet för känslighet vid bokning av Segment med Marketing automation. Standardvalen för känslighet är nu tre: Hög, Medel, Låg medan avancerade inställningar finns tillgängliga för den som inte vill använda någon av de tre standardvalen. 

  • Nytt utseende och funktion i Media

Sidan Media har fått nytt utseende med en förbättrad översikt av mediafiler och mappar. Sidan visar 10 filer per sida och filerna är sorterade alfabetiskt som standard men det är möjligt att välja egen standard. Vill man tillexempel ändra sortering är det bara att klicka på rubriken så ändras sorteringen till den valda. Klickar du en gång till på samma rubrik ändras sorteringen till att högst värde kommer först. Du kan också välja hur många filer och mappar du vill se per sida.

  • Nytt flöde för POI 

På sidan POI (Person of Interest) har du nu flikar för de olika delarna. Flikarna Översikt, Kategori och Rapport fanns tidigare i menyn till vänster men har nu samlats på POI-sidan. 

Säkerhetsuppdateringar sker löpande utanför dessa större releaser.

2024-07-12

Lansering av BizLab FLOW den 19 augusti 2024

Vi är glada att meddela att den officiella lanseringen av BizLab FLOW närmar sig med stormsteg! Efter nästan tre års intensivt arbete och dedikation från vårt team har vi äntligen nått denna milstolpe. Från en person till över 10 engagerade individer har vi tillsammans arbetat oavbrutet för att utveckla och testa vår banbrytande mjukvara.

Vår framgångsrika strategi har varit att tidigt involvera riktiga användare för att få värdefull feedback och säkerställa att BizLab FLOW lever upp till deras förväntningar. Vi har haft förmånen att samarbeta med två fantastiska partners under denna resa.

Tillsammans med Ålandstidningen har vi skapat en digital skyltinfrastruktur där tidningen fungerar som navet för annonsförsäljning och kunduppföljning. Deras insikter och önskemål har varit ovärderliga för utvecklingen av BizLab FLOW. Nu kan deras annonsörer få exakt data om hur många som verkligen sett annonserna vilket öppnar upp möjligheten att sälja annonser utifrån verkliga kontakter.

Vi har även samarbetat med Hemköp i Mall of Scandinavia, där vi har testat och finslipat våra funktioner baserat på butikens behov och önskemål. Med funktionen "besöksinsikt" kan butiken nu få unik realtidsstatistik om besökarnas ålder, kön och beteende i butiken. Butiken har även flertalet digitala skärmar som kan visa olika budskap beroende på  vem som står framför skärmen.

Den 19 augusti markerar det officiella releasedatumet för BizLab FLOW, vilket innebär att vi kommer påbörja installationer hos våra nya kunder. Redan den 14 augusti släpper vi nästa generation av BizLab FLOW, där användare redan nu kan se vår nya logotyp, design och testa några av våra spännande funktioner.

Vi ser fram emot att ta detta steg tillsammans med er och fortsätta revolutionera branschen med BizLab FLOW!